Mag school mijn moeder bellen en zeggen dat ik misschien blow?

Mijn teamleider heeft mijn moeder vandaag gebeld en gezegt dat ze mijn kamer moet doorzoeken omdat ze denken dat ik blow mogen ze dat wel doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moeder mag in haar eigen huis doen wat ze wil,dus ook je kamer doorzoeken op weedgebruik.En als ik haar was zou ze ook je broek en jaszakken moeten doorzoeken op die zooi.Uiteindelijk betaald ze ook het schoolgeld en wil niet dat haar zoon afglijd maar voor zijn toekomst met diploma's van school komt en er straks niet van afgetrapt word.
Amadea
12 jaar geleden
Laat dat misschien maar weg, want je hebt ons zelf al verteld dat je blowt.... http://www.goeievraag.nl/vraag/verslaafd-wiet-wilt-overstappen-waterpijp.259213
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die school mag gewoon je moeder inlichten als ze dat vermoeden.Je leraren en medeleerlingen zien het ook aan je gedrag.

Het beste antwoord

Ja, dat mogen ze doen.
Zolang jij minderjarig bent zijn jouw ouders verantwoordelijk voor je opvoeding.
De school moet jouw ouders alle informatie verstrekken die voor die opvoeding noodzakelijk is.

Toegevoegd na 3 uur:
Hieronder bij wet vastgelegd.

http://wetboek.net/Expertisecentra/A00016771.html?l=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja zeker mogen ze dat doen.
En als het waar is, dan zou de school nalatig zijn
als ze dat niet zouden doen.

Lees ook de antwoorden op deze vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/hoeverre-mogen-leraren-bemoeien-priveleven.188685
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus tot je meerderjarig ben, daarna mogen ze dat niet meer doen.
Natuurlijk mag dat,op school hebben ze de verantwoording voor jou,ik zou toch zorgen dat ze niet meer hoeven te bellen
Blow je niet,nou dan is er toch niets aan de hand toch?
12 jaar geleden
Als ze je verdenken van blowen(en het bijna zeker zijn).vindt de school zich verplicht ,om dit te melden. Dat ze aangeven om je kamer te doorzoeken, is gedeeltelijk privacyschending want het gaat om je prive eigendommen .en gedeeltelijk niet want je moeder voert het uit dus kun je er niks aan doen.

Alleen als je weet dat je niks hebt . Waarom deze vraag :P