Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

boomhut met ongewenste gasten

Ik bouw een boomhut voor m'n neefje, maar er gaan hangjongeren inzitten, waarvan er een eruit valt en z'n rug breekt.
Ben ik dan aansprakelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
665
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, nee, jij bent dan niet aansprakelijk. Behalve als duidelijk is dat jij die boomhut expres slecht gemaakt hebt om die hangjongere te bezeren. Als die hangjongere jouw fiets 'leent', en op z'n bek gaat, ben jij toch ook niet aansprakelijk omdat je fiets niet deugdelijk is?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als jij hem op openbaar terrein bouwt en de boomhut zodoende voor iedereen toegankelijk is, dan ben jij aansprakelijk.
Is het in je eigen tuin en er komen ongenode gasten die zonder toestemming van jouw eigendom gebruik maken, niet. Dan is het op hun eigen veantwoordelijkheid.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op openbaar terrein mag je hem denk ik ook niet eens bouwen. Maar het is ook moeilijk te bewijzen door wie de hut gebouwd is.
amc
13 jaar geleden
Wie houdt zich tegenwoordig nog aan wat niet mag?
Ik had als kind de duinen als grote verlengde achtertuin, je moest eens weten hoeveel hutten we daar gebouwd hebben.;P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd, dat zijn de hutjongeren, niet te verwarren met de hangjongeren
nee, het is een eigen risico. dehangjongeren is er zelf vrijwillig ingeklommen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De "hangjongere" is zelf aansprakelijk voor zijn eigen gedrag.
Wanneer hij niet in de boomhut was geklommen had hij er ook niet uit kunnen vallen.
Een typisch geval van "Eigen schuld,dikke bult!"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je bent niet aansprakelijk als iemand uit een boom valt...of daar nou wel of geen hut in zit.

Wel als je eerst een tak bijna doorzaagt waarna de val veroorzaakt wordt door het breken van de door jou ingezaagde tak.
Per slot ben je ook niet aansprakelijk voor iemand die van een ladder valt (als ladder fabrikant) of als de ladder slecht geplaatst is en omvalt. Wel als die ladder breekt door een productiefout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding