Bestaat muziek belasting in zaken/winkels?

Hoeveel belasting draag je af als je de keuze maakt om muziek in je zaak af te spelen en WAAROM?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (4)

Ook met een winkel moet je BUMA betalen hoeveel ligt volgens mij aan de oppervlakte. Je moet betalen omdat andere mensen het horen en de arme muzikanten dan geld mislopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BUMA heeft niks met de belastingdienst te maken is een stichting die muziek rechten int
De hoeveelheid die je betaalt (geen belasting, het gaat niet naar de belastingdienst, het is gewoon een vergoeding), hangt in deze sector af van de hoeveelheid werknemers. Kijk meer even in de bron. Als je daar aanklikt Verkoopruimten I - algemene detailhandel, zie je dat bij elke 5 extra werknemers, je een vergoeding betaalt van €104,42. Het is alleen in de horeca zo dat je per m² betaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt je betaald aan de buma stemrecht hierdoor verdienen artiesten geld.
de BUMA beheert de rechten van (veel) muziek, en als jij die muziek voor publiek wilt afspelen moet je daar een vergoeding voor betalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoals boven al genoemd: het is geen belasting (al zal er vast wel btw over geheven worden)
Theoretisch komt het ten goede aan de muzikanten, in de praktijk blijft er zoveel aan de buma- en andere strijkstokken hangen dat er voor de muzikanten schandalig weinig overblijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar de uiteindelijke artiesten maar een heel klein beetje, misschien zelfs niets, van krijgen als ik het goed heb.
wanneer je een muziekcomputer huurt, zit je buma stemra tarief al in je huurprijs.. dit is eenvoudiger omdat je dan maandelijks betaald en niet eens per jaar een aanslag van buma/stemra krijgt..