Garageverkoop. Mag dit zomaar???

Ik wil graag een soort van garageverkoop houden.. Ik heb best wel veel spul, ook heel veel stoelen en partyhandel.(het lijkt bij beroepsmatig, mar is het niet).. Ik heb al een soort loods geregeld waar ik het eventueel kan houden.. Maar, mag ik dit zomaar organiseren of moet ik hiervoor een vergunning aanvragen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.3K

Het beste antwoord

Zo n eenmalige verkoop, waarbij je voor een keer een gehuurde loods gebruikt en niet je eigen garage, zal niet al te veel problemen opleveren. Je kan het het beste even overleggen met de gemeente en het in hierboven genoemde zin uitleggen. Zelfs of er iets als een vergunning nodig zal zijn, betwijfel ik, maar dan weet je het zeker. Een telefoontje is genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sedert de cafebrand in Volendam zijn de regels behoorlijk aangescherpt, ook al is het maar eenmalig de loods moet aan allerlei voorzieningen voldoen en moet er een vergunning voor verstrekt zijn.

Andere antwoorden (2)

In Nederland kan het alleen met koninginnedag of met een speciale vergunning, aan te vragen bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een garageverkoop waar door een particulier een gering aantal tweedehands goederen worden aangeboden kan en mag zonder vergunning als dat gedaan wordt op eigen terrein.

Het geen wat jij hier beschrijft valt daar niet onder, je verkoopt partijgoederen en hebt een loods bij derde geregeld om te kunnen verkopen, jij dient dan ook de benodigde vergunningen dienen te verkrijgen voor onder andere detailhandel.