De vader heeft altijd alimentatie betaald voor beide kinderen. Nu woont 1 van de kinderen bij hem, moet hij dan nog alimentatie betalen?

zijn beide minderjarige kinderen, ouders zijn beide weer gehuwd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (2)

voor het kind wat bij hem woont zal hij minder tot niets hoeven te betalen.
het is wel zo, dat je dit zelf niet mag stopzetten: herziening van de allimentatie moet via de rechter geregeld worden.
Rieneke1
12 jaar geleden
teusvh
12 jaar geleden
Het is onjuist dat alimentatie - in dit geval wordt een onderhoudsbijdrage bedoeld, maar dan geldt het net zo - via de rechter moet worden vastgestelde. Pas als partijen er in overleg niet uitkomen kan een van de twee (of beiden) dat aan de rechter voorleggen.
Overigens is het sterk aan te bevelen om onderlinge afspraken goed vast te leggen, door beide partijen ondertekend.
Eenzijdig afwijken van wat de rechter eerder besliste, of wat je samen hebt afgesproken, is uiteraard niet toegestaan.
Van belang in deze is of de moeder een inkomen heeft.

In ieder geval hoeft de vader voor het kind dat bij hem woont geen alimentatie meer te betalen, of er voor het ander kind alimentatie betaald moet worden is afhankelijk van het inkomen van de moeder, heeft die zelf geen inkomen kan de man gehouden worden om de alimentatie voor het andere kind te blijven betalen.