Ja en nee.

technisch gesproken mag je nergens blowen, alleen het word getolereerd in coffeeshops en prive bij je thuis.

nu is eigenlijk de vraag; zijn de gedeelde ruimtes van een studentenhuis prive of openbaar.

je zit achter gesloten deuren, in mijn ogen is dat redelijk prive, je deelt het niet met de wereld, alleen met je huisgenoten

aan de andere kant zit je met huisgenoten die dit mogelijk niet zo prettig vinden, en natuurlijk een huurbaas die dit sowieso niet zo prettig vind (het is een erg penetrante, herkenbare geur, die lang blijft hangen)

om dit alles even samen te vatten; mits je huisgenoten er geen last van hebben, zal dit vast wel kunnen. Overleg eerst even, en hou er rekening mee dat niet iedereen even makkelijk er wat van zegt als ze iets niet fijn vinden.

Het met je huurbaas overleggen zou ik (in mijn ogen) niet doen, oudere mensen denken bij blowen al redelijk snel richting andere drugs, en zullen dan doembeelden krijgen voor iets wat (hopelijk) niet eens in jouw gedachten voorgekomen is.

en zoals altijd als het om blowen gaat, raad ik je aan sowieso wat ramen open te zetten, voor wat frisse/verse lucht.

Zelf ga ik altijd buiten zitten (op het overdekte balkon) met een kop warme chocomel, dit kan ook altijd een optie zijn, in combinatie met wat buitenverlichting (olielampen, kaarsen in vazen) en kleine boxjes, kan je zo goed je vrienden vermaken, zonder je huisgenoten/huurbaas op je dak te krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
alles wat hierboven staat gaat uit van de "wettelijke" normen, ik weet niet wat er verder in je huurcontract staat over het gebruik van de openbare ruimten, en roken/blowen in je kamer/in het huis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou dat toch komen,.de vaak negatieve kijk van ouderen op blowen? Hun (levens) ervaring misschien.
ronron1212
12 jaar geleden
lees dit even
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek/20142-niet-meer-roken-in-het-openbaar-door-de-tabakswet.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@nelly3, ik ben dan wel niet zo oud, maar mijn ervaring zegt me dat een dronken student meer rotzooi trapt dan een student die stoned is. Ook weet ik donders goed dat er een groot verschil is tussen gebruiken en misbruiken, teveel en te vaak. Maar iemand die elke dag 2 glazen wijn na het eten drinkt is een levensgenieter, maar iemand die eens met wat vrienden een jointje wilt roken is meteen slecht bezig?, zo zien veel ouderen het, terwijl ze het wijntje drinken. @ronron ja dat van het openbaar weet ik, mijn punt was dus dat een studentenhuis met gedeelde ruimtes (alleen voor de bewoners) als prive gezien kan worden, je loopt er niet zomaar naar binnen. binnen roken/blowen mag dan gewoon, mits iedereen er OK mee is :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb jaren achter een bar gestaan maar ook in een coffeeshop gewerkt. puur wat vervelend gedrag betreft heb ik liever te doen met mensen die een jointje op hadden gerookt dan met mensen die een paar glazen alcohol op hadden.

Andere antwoorden (2)

In openbare ruimtes is het verboden te roken dus ook te blowen
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap die min niet
of er moet mee worden bedoeld dat er een uitzondering bestaat voor de kleine horeca maar daar gaat de vraag niet over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Als in het regelement staat dat er gerookt mag worden. Betekent dit niet dat je er ook mag blowen gezien er toch sprake is van drugs. Kijk of er iets over in staat in het contract en zo niet vraag het je huisgenoten. Het kan ook best zo wezen dat ze hier niet van gediend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/politiek/20142-niet-meer-roken-in-het-openbaar-door-de-tabakswet.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja oke, maar een studentenhuis is toch net een andere situatie. Het is geen pub of restaurant maar een huis..hier kunnen regels voor zijn.
ronron1212
12 jaar geleden
Het gaat over een openbare ruimte in een gemeenschappelijke woon omgeving. In elke flat of andere soort huizen zijn gemeenschappelijke ruimtes en liften, gangen en zo voort daar is het verboden te roken.