hoe lang mag ik op een camping verblijven???

Op een camping mag je niet permanent wonen.
Wanneer je dus een postadres hebt(briefadres)
kun je dus geen chalet kopen want dan neemt de gemeente zondermeer aan dat je daar je vaste woonadres hebt en mag jer er niet verblijven.
Ik wist dit niet en zit nou met een chalet en in deze crisis raak je dat ding niet kwijt.
Ik ben reizende en verblijf hier af en toe maar daar neemt de gemeente geen genoegen mee het is en blijft voor hen permanent wonen.Landelijke voeren ze momenteel onderzoek hiernaar op elke camping.
Weet iemand raad op mijn vraag .
Ollegrieze.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
21.9K

Het beste antwoord

Er staan veel tegenstrijdige berichten op internet.
Hieronder een paar kreten:

Mensen die kunnen aantonen dat ze voor 31 oktober 2003 permanent in hun vakantiehuis woonden, mogen daar blijven wonen. Voor alle anderen geldt dat ze niet constant in hun recreatiewoning mogen wonen. Daarop moeten gemeenten handhaven. (bron1)

RECREATIEWONING – In een recreatief object mag niet permanent worden gewoond. Dat is bepaald in het bestemmingsplan. Wordt dit toch gedaan, dan is er sprake van onrechtmatige bewoning van een tweede woning..........

Conclusie: Permanent wonen is meestal niet toegestaan maar er staat nergen hoelang je ergens anders moet wonen. Het beste is het om goeie afspraken te maken met de beheerder/eigenaar van het park.
Het is onzin wat de gemeente met jouw chalet doet. Het hebben ervan houdt niet in dat je er permanent woont. Iedereen mag een chalet kopen, als je maar een postadres ergens anders hebt en dus ergens anders ingeschreven staat in de GBA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je mag wonen op een camping, maar dan moet je wel drie weken per jaar een ander adres hebben.

Maar via een ander bron lees ik dit weer: 'Dat betekent dat de eigenaars in een andere gemeente een hoofdverblijf moeten hebben en daar ook ingeschreven moeten staan. In hun tweede huis mogen ze niet meer dan een half jaar verblijven en niet langer dan drie maanden aan een stuk.'

Je zult dit moeten vragen aan de gemeente waar je verblijft, want er gelden overal andere regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien men geen vaste woon- of verblijplaats heeft dient men tenminste 12weken elders te wonen dan in een woning die voor recreatieve doeleinden is bestemd en eigendom is van de bewoner.

Huurt men op die camping een ander verblijf mag men daar wel verblijven, het verhuren dient danwel te geschieden door een ander dan een bekende of familielid.

Als men aan de hand van in- uitrij gegevens, verbruiksgegevens water / elektra van de camping aan kan tonen dat men regelmatig langere periodes dan 72uur niet op de camping is verbleven mogen deze periodes bij elkaar geteld worden en op die wijze aan de 12 weken voldoen.

Overigens kan een gemeente gaan koop of verkoop van een recreatiewoning verbieden of tegen houden mits de gemeente eigenaar is van het recreatiegebied.

Alle verblijven zijn juridisch gezien eigendom van de campingeigenaar, hij is dan ook diegene die een koop kan verbieden of toestaan. een campingeigenaar wil zekerheid dat jaarlijks het staangeld voldaan wordt en heeft bijvoorbaat zijn bedenkingen tegen personen die geen vaste woon- of verblijfplaats heeft.