Als je buurvrouw overal over klaagt en dreigt je ruit in te gooien moet je dan aangifte bij de politie doen en doen ze dan ook iets eraan?

buurvrouw klaagt overal over : duiven, als er per ongeluk iets in haar tuin waait, geluid, het gooien van afval in de gezamelijke afvalbak, kortom bemoeid ze zich overal mee, zelf waneer en hoe ik mijn tuin moet schoffelen(ik heb pddnos en daar maakt zij misbruik van.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Antwoorden (5)

Ik persoonlijk zou er even een melding van maken bij de politie,dat is geen aangifte maar dan weten ze er wel vanaf
Het dreigen van je ramen ingooien dat is wel zo prettig als de politie daarvan op de hoogte is mocht zoiets echt gebeuren
Als ik jou zo lees is het een zeer onaardige buurvrouw
Zet op papier wat jou zo stoort,en stuur het ook aan de buuf
Misschien als ze het leest dat ze dan pas beseft hoe ze doet
Is het proberen waard lijkt me
Zet erbij dat je het jammer vind dat jullie contact zo verloopt en dat je het liever anders zou zien
Reik haar een hand wie weet gaat ze nadenken dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet al te gebonden bent aan de omgeving zou ik eieren voor mijn geld kiezen en verhuizen. Kies een plek waar je een beetje vrij zit en organiseer je eigen leven rondom bezigheden en mensen die jou graag mogen en die jij graag mag. Mensen zoals buurvrouw zijn meestal mensen met (verborgen) gebreken , ze hebben zelf ook niks te zeggen en horen er eerder niet bij dan wel. Onderschat het niet en overschat haar niet . Zij ontplooien zich als alleenheersers van de omgeving of de groep omdat anderen er niets van durven te zeggen of haar gewoon niet belangrijk vinden en negeren. Gek genoeg zullen ze sterkeren niet lastig vallen omdat de verhouding dan wel duidelijk is . Je kunt haar ook beleeft mee delen dat je wel hallo wilt zeggen en er wilt zijn m.b.t. zaken ernstig genoeg. maar dat je verder geen betrekking met haar wilt. je zou erbij kunnen zeggen dat je dit ook niet kan en daarmee geef jij ook jou grens; omdat mensen met pdd-nos tien keer zo gevoelig zijn voor indrukken, misschien wil ze het begrijpen. Goed met elkaar omgaan daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In feite heeft die buurvrouw nog geen strafbare handeling verricht.

En dus kun je ook geen aangifte doen van enig door haar gepleegd strafbaar feit.

Wat je wèl alvast kunt doen, is haar uitspraken omtrent haar, mogelijk strafbare, voornemens melden bij de politie.

Wanneer ze dan nadien haar dreigementen daadwerkelijk ten uitvoer brengt en jij daarvan aangifte doet, versterkt jouw al eerder ingediende melding de kracht van je aangifte..

Ik raad je aan heel je 'verhaal' omtrent die dreigementen uitputtend op te schrijven.

Neem het origineel plus een kopie daarvan mee als je het gaat melden.

Het origineel overhandig je ofwel bij de balie van het politiebureau, ofwel aan de agent die wellicht een proces verbaal van jouw zaak opmaakt.

Vraag tenslotte om een ondertekening van jouw kopie..als ontvangstbevestiging

Èn als bewijs (maar dàt hoef je hen niet te zeggen) voor jou voor het feit dat je al eerder melding hebt gemaakt van de bedreigingen door de buurvrouw aan jouw adres..

Die ondertekening is ter bescherming van jou..omdat je inderdaad maar nooit weet of het originele stuk kwijt daar raakt..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Bedreiging is al een strafbare handeling. Niet dat de politie er iets mee zal doen... Ze zullen een aangifte opnemen wanneer jij erop staat dat ze dat doen, meer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou bemiddeling in eerste instantie niet beter zijn?
Als ik het goed inschat woon je in een huurwoning.

Als eerste ga je dan in overleg met de verhuurder, deze heeft de zorg dat je het volledige woongenot van die woning kunt benutten.

Als tweede ga je even langs bij de wijkagent en doe daar ook je verhaal.

Bij jou ziektebeeld (PDDNOS) behoort psychische hulp of op zijn minst toch maatschappelijk werk die jou een handje helpt, maak dit probleem ook bekend bij die instantie.

Als elke instantie dan goed zijn werk doen gaan die in overleg met elkaar en maken het jou buurvrouw duidelijk dat jij niet gediend bent van haar inmenging in jou privé leven.

Mocht dat niet helpen kunnen die instanties verder stappen ondernemen tot het uit huis zetten van de desbetreffende buurvrouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de wijkagent en doe je verhaal .
Misschien is die buurvrouw wel bekend bij de wijkagent en wellicht een praatje met jou buurvrouw gaan maken .