Hoelang mag je in Nederland wonen als niet ingezetene?

Ben Nederlander maar resident in het buitenland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Antwoorden (4)

hangt er van af welke verblijfsvergunning je hebt en hoe lang die geldig is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo?
Het gaat toch om een Nederlander?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze persoon heeft geen verblijfsvergunnig nodig!
Bedoel je met resident dat je in het buitenland woont?

http://en.wikipedia.org/wiki/Resident

Dat maakt niet uit.
Als jij de Nederlandse nationaliteit hebt,
mag je in Nederland wonen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met de Nederlandse nationaliteit kunt u onbeperkt in Nederland verblijven en heeft u dezelfde rechten en plichten als iedere Nederlander.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt als Nederlander en als Europees ingezetene onbeperkt in Nederland wonen.
Als Europeaan mag je,jezelf overal vestigen en wonen waar je wilt.
U dient zich echter wel in te schrijven wanneer u hier voor langere tijd komt wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U mag slechts 3 maanden onafgebroken "op bezoek" gaan op één en hetzelfde adres in Nederland, verblijft u langer op dat adres dient u zich te laten inschrijven in het bevolkingsregister van de desbetreffende gemeente.

Wisselt u regelmatig van adres is er geen vuiltje aan de lucht als u in diezelfde tijd een vast woon en verblijfadres hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+