Als de buren je kat eten geven en jij aangegeven hebt dat je dit niet wilt, maar je buren doen het toch, staan zij dan in hun recht of jij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kat is in overtreding. Hij of zij eet van de buren terwijl jij aangeven hebt dat dit niet mag! Ik zou de kat ernstig toespreken en duidelijk maken dat ook de kat zich aan de wet en regelgeving moet houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he wat jammer dat ie naar de reacties moet, dan gaat het plaatje van de wortel ook verloren. Welke loser heeft lopen klagen??? jij soms ladylike?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker jammer Eeftst! Maar gelukkig heb je je duimpjes nog......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ eefst: nee ik heb niet geklaagd;) dankje voor je wijze woorden, misschien helpt het idd als ik mijn kat ernstig toespreek;) Proberen kan altijd

Antwoorden (8)

Als het jouw kat is, sta jij in je recht, niet de buren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is jou kat en je buren horen jou kat niet te voeren als je dat hebt aangegeven. Dus spreek ze er nogmaals op aan veel meer kun je niet doen of je kat binnen houden.
ronron1212
12 jaar geleden
Zeg dat je kat op een bepaalde dieet zit, en dat zij die aan het verstoren zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Zo doe ik het ook met al die ouwetjes die van alles aan mijn hond willen geven! Help gegarandeerd. Moet je even een ernstig gezicht bij trekken. Soms mag je een beetje jokken!!!!. Plus voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms moet je wel...+
Je moet je kat binnenhouden, dan heb je er geen last van.
Een kat hoort niet in andermans tuinen zich op te houden.
Net als honden, horen katten hun behoefte niet in de openbare ruimte te doen.
Als de buren de kat te eten geven, kunnen ze er op den duur ook andere bedoelingen mee hebben!

Sorry, heb zelf ook katten gehad, maar baal van andermans katten in mijn tuin. Daar wil ik n.l. vogels in, en leuke plantjes, en een vijver met visjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de buren zonder toestemming jouw huis binnenkomen om je kat eten te geven dan zijn ze inderdaad strafbaar. Huisvredebreuk enzo.

Maar mocht jouw kat in hun tuin of huis lopen dan kan je moeilijk zeggen dat ze je kat voeren, voor hetzelfde geldt eet jouw kat op wat zij laten slingeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien je niet aangeeft of de kat buiten loopt of je buren je huis sleutel hebben gok ik erop dat ie buiten loopt. In dat geval betreft het nog ten aller tijden dat een kat een huisdier is en geen buiten dier die lekker in andermans tuin hun ontlasting te doen waar jij weer met je handen in zit te wroeten als je in je tuin bezig bent. Dus ik vind dat jou buren het goed recht hebben jou kat te voeden en je mag dan nog blij zijn als ze dat beest normaal voer geven ipv voer met een beetje vergif erdoorheen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wtp, wettelijk (burgerlijk wetboek) zijn dieren geen personen maar zaken. Ze zijn veelal ook lastiger aanspreekbaar dan mensen. Jouw wettelijke klassering is waar te vinden?
natuurlijk niet, of je moet het toestaan. Jij staat in je recht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij, want de kat is jouw eigendom.
Mooie discussie voor de rijdende rechter. Die kun je trouwens ook per mail om raad vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja lachen: mijn katten in de rijdende rechter: " hier zult u het mee moeten doen": die man gaat vol met halen en krassen naar de eerste hulp!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat heeft volgens de wet geen eigenaar. Dus kan je niets doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je je zienswijze ook hard maken door te onthullen waar dat op internet is te vinden?