Nu ik me heb ingeschreven in het bel me niet register krijg ik juist wel telefoontjes van telemarketeers, waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Bovenstaand antwoord klopt "een beetje": volgens de website kan het tot wel zes weken duren voordat je aanmelding op alle bellijsten is doorgevoerd:
https://www.bel-me-niet.nl/

Hou er overigens wel rekening mee dat bedrijven waar je al klant bent, je gewoon mogen (blijven) bellen over hun andere producten of diensten. Als je daartegen bezwaar maakt, zijn ze verplicht je gegevens uit het bestand te halen.

Over bedrijven die zich niet aan de regels houden, kun je bij ConsuWijzer een klacht indienen:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Telemarketing/Veelgestelde_vragen/Ik_sta_ingeschreven_bij_het_Bel_me_niet_Register_Toch_word_ik_gebeld_wat_kan_ik_doen
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het duurt vaak nog 2 weken voor de aanvraag helemaal verwerkt is doe je daarna bijvoorbeeld weer mee aan enquetes vervalt je inschrijving bij het bel me niet register