Wat mag een verhuurder eisen van een huurder mbt vloeren en muren etc?

huurders hured de woning al bijna 5 jaar. Heeft de verhuurder enig recht te vallen over vinyl dat stuk is en met ducktape gerepareerd is? vinyl is van de huurders. Zelfde vraag wbt de muren, kan een verhuurder eisen dat je je muren netjes geverft of behangen moet hebben ipv wat ouder, kapot behang, licht vergeelde muurverf etc. n hoe zit dat met spullen? gewoon zakken met kleding voor verkoop, spullen van een verhuisd familielid etc. Kortom, heeft de verhuurder rechten om een spik en span model huis te eisen? Het gaat om een particulier gehuurd pand voor onbepaalde tijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (2)

Ja dat recht heeft hij. In je huurcontract staat waarschijnlijk zelfs een paragraaf hierover. Maar het is zo dat de verhurende partij van jou mag verwachten het huis in een nette toestant te houden. Waar de grens ligt is uiteraard weer open voor discussie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen.

Al heb je geen vloerbedekking op de vloer liggen en heb je kale muren, daar heeft een woningbouwvereniging niets mee te maken.

Bij het verlaten van het pand dien je het pand in de staat af te leveren zoals het was toen je er in trok.