Ja natuurlijk mag dat, er wordt zelfs op de radio gemeld waar de flitsers staan bij welk paaltje.. Ze hebben er een speciaal nummer voor. Dus ja je mag je collega's waarschuwen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja hoor je stoort daarmee de agenten niet en je helpt om de snelheid naar beneden te halen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct, je maakt het alleen maar veiliger.. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier geen verstand van, maar in het nieuws de afgelopen dagen werd bericht over hogere boetes;
een van de absurd hoge boetes was voor het waarschuwen voor controles met lichtsignalen, die was hoger dan de boete voor door rood rijden.
Is dat niet hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag alleen een lichtsignaal geven in voor het afwenden van gevaar.
Dus, overstekend kind oid...toch?
Het is gewoon toegestaan je mede-chauffeurs te waarschuwen via een Mc bakje of bijvoorbeeld handsignalen. Het is niet toegestaan om dit te doen doormiddel van licht- of geluidssignalen.