Stel dat een land dat nog geen VN-lid is, lid wordt. Moet het dan meteen verplicht dingen als het verdrag van kyoto ondertekenen?

Of andere verdragen, zoals de mensenrechtenverklaring, en dat soort verdragen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Het lid worden van de VN, betekent niet dat dit land alle andere verdragen die VN landen overeengekomen accepteert.

Een mooi voorbeeld hiervan zijn de VS. Die zijn wel lid van de VN, maar hebben het Kyoto protocol niet geratificeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een slecht voorbeeld voor dt afbraakland zou ik zeggen.....;)
Neen.

China is een volwaardig lid en heeft een permanente zetel in de veiligheidsraad.

Zij schenden (volgens ingewijde) de mensenrechten.

Amerika betaald zelfs een aantal contributies niet.

Er zijn zelfs leden die gewoon de mandaten van de VN overtreden zonder dat er gevolgen zijn, denk hierbij onderandere aan Israël dat zelfs een VN. leger opzij schoof en het buurland binnen viel.

De VN is verworden in een club onderhandelaars die niets kunnen afdwingen.