Is het toegestaan de autoruit met startende motor te krabben?

Kun je daarvoor een boete krijgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat mag gewoon. Het is alleen niet goed voor het milieu, maar hierdoor kan je wel beter de ramen krabben.

In België staat in de politieverordening tegen overlast van sommige gemeentes dat het verboden is. Maar ik denk, dat als je dit doet, er niet gauw wat zal gezegd worden. Ik doe het zelf ook. Zet wel je blazer op maximum ventilatie naar de voorruit toe, en zet je achterruitverwarming aan.

Dit is gewoon toegestaan, maar wat denk je van de milieuschade die een draaiende motor uitblaast en heb je ook wel eens gedacht aan oudere mensen die nog in bed liggen, eventueel met open ramen. Zeer irritant voor deze mensen. Neem gewoon een gieter met koud water, (ja gewoon water uit de kraan), giet dit over je voorruit. Zet de ruitenwisser even aan en de gehele ruit is schoon en rijden maar.

Ja, ik moet het zelfs anders doet de voorruitverwarming het niet.

Je zal wel moeten, met draaiende motor. Anders krijg je je ramen niet schoon en dan krijg je wel een boete.

Zoals anderen al opmerken mag het wel maar slecht voor het milieu en ook voor je eigen gezondheid, maar ook slecht voor de motor. Ik herken wel wat cryofiel zegt over het dichtslaan van de autoruit als je met koude motor wegrijdt, maar als je direct de warmeblower vol op de voorruit richt dan heb je daar nietzoveel en ieder geval maar kort last van. Maar waarom koop je niet zo'n speciaal aluminum afdekfolie voor de voorruit voor zo'n € 3,00 tot € 5,00 overal verkrijgbaar en nooit meer krabben.

Ik start ook altijd eerst de motor en ik zet de voorruitontdooier en de achterruitverwarming aan. Terwijl ik aan het ijskrabben ben, komt de motor en dus ook de verwarming vast wat op temperatuur en als ik zover ben dat ik weg kan rijden blijven de ruiten redelijk vrij van nieuwe aanslag.

Het is toegestaan en het is prettig voor jou natuurlijk maar bedenk ook, dat het niet heel goed voor je motor is. Met een koude motor draaien is zoals bekend slecht voor je auto. Een motor warmt pas goed op als je redelijk wat toeren maakt, dus als je rijdt. Met stationair draaien warmt hij ook wel op maar dat duurt veel te lang, zodat je auto op langere termijn relatief veel tijd met koude motor heeft staan draaien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100