Bureau Jeugdzorg plaatst kinderen op een geheim pleegzorg adres, met als rede: 'privacy van de pleegouders' mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Natuurlijk. Als de biologische ouders het niet eens zijn met de uithuisplaatsing wil toch geen enkel pleeggezin kinderen opnemen als ze het risico lopen kwaadwillende ouders aan de deur te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, hun gegevens zijn niet beschikbaar.

Andere antwoorden (1)

Ja dat mag, en er zijn nog tientallen redenen waarom ze het geheim mogen houden zelfs van de biologische ouder; Bijvoorbeeld meisjes waar eerwraak een rol speelt, zij zijn meestal op vlucht voor de hele familie. En er wordt alles aan gedaan om hun verblijfplaats heel streng geheim te houden omdat dit simpelweg hun leven kan kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik snap wat je bedoeld. Maar als het goed is hebben ze daar recht op en volgens mij hoeven ze dat ook niet te verantwoorden. Moeilijke situatie in ieder geval.