Hoe zit dat met een bekeuring in Duitsland voor een vergeten parkeerschijf?

Ik ben de parkeerschijf vergeten en nu zat er een briefje op de auto dat ik 5€ moest betalen en dit kon ik afgeven op een adres wat op dat briefje stond (geen flauw idee waar dat moest zijn) maar ik moest ook naar huis voor mijn zoon. Dus ben naar huis gegaan. Nu is mijn vraag krijg ik die rekening thuis gestuurd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
6K

Antwoorden (3)

Neen, bekeuringen voor foutparkeren worden vanuit Duitsland niet naar het buitenland toegestuurd. Anders is het met bijvoorbeeld bekeuringen waarvoor strafpunten in het beruchte Flensburger verkehrszentralregister worden genoteerd. Dus snelheidovertredingen; door roodlicht; inhalen waar het verboden is etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, via het CJIB krijgt u de boete thuis gestuurd met een verhoging van 6 Euro voor de administratiekosten.

Advies:

Snel vandaag naar het aangegeven adres gaan, scheelt je 6 Euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekende van mij heeft laats in Duitsland fout geparkeerd.
Dat was in Kleef.
Ze woont in Doetinchem,en mooi dat ze een Duitse bekeuring thuis kreeg.
Nou ging het maar 0m een bedrag van 20,00 euro.
Ik weet niet of ze de bekeuring van jou opsturen.
Want voor die 5,00 euro zijn ze meer aan kosten kwijt dan dat het opbrengt.