Valse rechtszaak aangespannen, is dit strafbaar?

Wat is het geval:
Ik had samen een klein bedrijfje (niet geregistreerd bij de KVK)
Met een jongen genaamd Matt H.
Hij begon vaag te doen en vanalles te veranderen,
toen heb ik alle servers die we verhuurden neergehaald (er was nog niks verkocht)
Toen begon hij erover dat het zijn eigendom was, echter was(IS) alles op mijn naam geregistreerd.
We zijn nu tot een compromis gekomen dat het bedrijf op 25 november wordt overgedragen naar hem.
Ik dacht dat dit de uitspraak was van een rechtszaak, blijkbaar was alles gelogen:
Het document staat als bijlage (afbeeldingen)

Is dit strafbaar, kan ik hier een schadevergoeding voor vragen, of het bedrijf terug nemen?

Bedankt, Max

Toegevoegd na 1 uur:

Domein = op mijn naam,
Servers = Betaald via mijn rekening, dus mijn eigendom.
KvK = Ik weet het niet, ik vind het dan ook wel weer nakkerig omdat we al een overeenkomst hebben.

Ik wil er gewoon voor zorgen, dat hij komt in te zien dat hij niet een valse rechtzaak moet "aanspannen"

Eigenlijk:
Door een valse rechtzaak te maken en die een "rechtsbrief" te noemen, een valse handtekening erbij zetten, mij ertoe dwingen mijn eigendom aan hem te geven, ben je dan niet bezig met oplichting?

Hij woont ook in australie, dus ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Aangezien hier geen sprake is van een bedrijf is het dus een zaak tussen twee natuurlijke personen. Een heeft de ander door middel van fraude er toe bewogen zijn eigendom over te dragen aan hem. Dit is oplichting en hier kan je gewoon aangifte tegen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet hoe jullie het juridisch geregeld hebben. Maar volgens mij is een bedrijf dat niet geregistreerd staat bij de kvk officieel geen bedrijf. Je bent dan ook niet bekend bij de belastingdienst als zijnde een bedrijf.
Indien het om eigendomsrechten gaat dan is het van belang dat je kan aantonen dat de servers op jouw naam staan.
Je kan natuurlijk ook het bedrijf stiekem op jouw naam registreren bij de kvk. Dan heeft ie helemaal geen poot om op te staan.