Is de oprit van een huurhuis ook eigen terrein?

Mijn geschorste auto staat erop, maar mag de huurbaas/agent erover zeuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
4K

Het beste antwoord

De oprit van een huurhuis is eigen terrein, dus daar mag jij gewoon staan. Daar heeft niemand iets over te zeggen, tenzij expliciet in het huurcontract staat vermeld dat er geen auto's mogen staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als de oprit bij het huis zit.. mag je daar parkeren..
tenzij de huurbaas aan kan tonen dat je gebruik moet maken van de openbare weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal wel maar het hoeft perse niet het kkan zijn dat de oprit naar jouw huis bij een ander huis hoort en je lleen recht van overpad hebt dus net recht er over heen te gaan om jouw hius te bereiken
het beste ijkt mij om in geval van twijvel even een uitreksel in het kadaster te halen kost iets van 10euro daa kun je gelijk een tekening laten uit printen waarmee je alle onduidelijkheid uitsluiten kunt en weet wat je rechten zijn
kadasters verschillen nogal van plaats tot plaats wat betreft de recentheid van de gegevens bij mij in de regio ga ik altijd naar zoetermeer die zijn beter up to date en het beste kun je even kijken wat in jouw regio het beste is veel informatie kan ook via internet opgevraagd worden