Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een hond poepen als er geen bordjes staan in gras?

Vandaag gingen we de hond uitlaten Maar veel bewoners worden dan boos omdat we de hond uitlaten op een (Kleine grasveldje) Een paar huizen verder staat is er een wat grotere grasveld waar wel een prullenbak staat met dat er geen behoefte gedaan mag worden, wel met een poepzakje. We wonen in een wijk we weten niet wat we nu moeten doen want er staat verder niks. Alleen maar boze bewoners. Weer wat verder mag je de hond wel laten poepen. Maar bij ons vlak bij huis staat er dus geen Bordje - geen aanwijzingen niks mag ik de hond wel of niet dan daar uitlaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het niet staat aangegeven dat je hond daar wel mag poepen,denk ik niet dat het mag of je moet het opruimen.

Het beste kun je kijken op de site van je gemeente wat hierin het beleid is en als hier niets over staat,dan even bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongeacht het beleid is het wel zo beleefd om de poep op te ruimen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een uitlaatgebied waar dit niet hoeft,zou ik het niet opruimen hoor.

Andere antwoorden (3)

Je mag je hond daar uitlaten, en hij mag daar ook poepen, mits jij de poep opruimt. Hondenpoep moet namelijk overal in Nederland opgeruimd worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je toch langs die poepzakjes komt: eentje meenemen en opruimen die hap. De buurtbewoners zullen je dankbaar zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens bij de Algemene Plaatselijke Verordening van je gemeente, de z.g. APV.
Meestal staan daar de regels op hoe en wat mag in je gemeente.
Meestal mag het niet tenzij je het opruimt.
Is ook veel socialer, zakje mee en weg ermee.
Vandaag bij mezelf op mijn gras hondenpoep opgeruimd en daar word ik niet vrolijk van, afz. eigenaar hondje onbekend, jakkes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding