Kun je in Amerika ook vaker dan eenmaal worden opgeroepen als jurylid bij een rechtszaak?

Ik weet sinds kort dat de juryleden uit hetzelfde kiesdistrict komen als waar de rechtszaak dient. Maar stel dat het een klein kiesdistrict is waar meerdere misdaden voorkomen, kan het dan dus zijn dat je vaker dan eenmalig wordt opgeroepen voor jury duty?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja hoor, kan zeker. Er bestaat zelfs niet eens een limiet voor. Afhankelijk van hoe groot het kiesdistrict is, kan je rustig 4, 5x opgeroepen worden.

Het is zelfs zo, hoe vaker je wordt opgeroepen en zitting neemt des te meer ze je nog meer gaan opropen. En je moet met een hele goede reden komen om er onderuit te geraken.

http://au.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080416174235AA7jv4a
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan. Iedere Amerikaan heeft een grondwettelijke plicht om te jureren in een rechtszaak. Je hebt wel pech als je meerdere keren bij grote zaken opgeroepen wordt, want dan neemt het een gigantische tijd in beslag.