Welk wetsartikel geeft aan dat een mondelinge of email koop ook bindend is?

Als je iets te koop aanbiedt en de ander geeft aan dit te willen kopen via email is dit dan rechtsgeldig en welk wetsartikel uit welk wetboek geeft dit aan?

Bijvoorbeeld: artikel 6 uit het burgerwetboek ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

In bijzondere gevallen kan het. Maar kijk hier maar eens, daar staat nog veel meer:

http://www.iusmentis.com/contracten/email-rechtsgeldig/

Er is ooit, rechtsgeldig, een huis verkocht, terwijl de koopovereenkomst was geschreven op de achterkant van een bierviltje.

Tegenwoordig gaat dat iets anders en heb je bedenktijden en dat soort dingen. Denk aan colportage oid. (huis aan huis verkoop)

Toegevoegd na 4 minuten:
Lees ook mijn reactie nog even
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.

De vorm maakt dus niet uit. Al gebruik je rooksignalen. De pijn zit hem in de bewijslast. Probeer jij maar eens hard te maken dat je een mondelinge overeenkomst hebt zonder getuigen.