Mag je een bivakmuts op straat in Belgie dragen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
9.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste gemeentes hebben een artikeltje staan in hun politieregelement dat verbied om het gezicht in het openbaar te bedekken . Uitzonderingen kunnen gemaakt worden voor bijvoorbeeld carnaval en andere evenementen , maar daarvoor moet dan ook een tijdelijk aangepast regelement gemaakt worden .
In alle andere gevallen loop je steeds het risico een GAS-boete op te lopen , ongeacht de weersomstandigheden of wat dan ook .

Het beste antwoord

Ook in Belgie geldt een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in het openbaar, en daar valt dus ook de bivakmuts onder.
Alleen wanneer het zo koud is dat je kunt spreken van noodzakelijke bescherming, mag het wel. (Zie de uitzonderingen onderaan de pagina in de link)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De meeste gemeentes hebben een artikeltje staan in hun politieregelement dat verbied om het gezicht in het openbaar te bedekken . Uitzonderingen kunnen gemaakt worden voor bijvoorbeeld carnaval en andere evenementen , maar daarvoor moet dan ook een tijdelijk aangepast regelement gemaakt worden .
In alle andere gevallen loop je steeds het risico een GAS-boete op te lopen , ongeacht de weersomstandigheden of wat dan ook .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

De meeste gemeentes hebben een artikeltje staan in hun politieregelement dat verbied om het gezicht in het openbaar te bedekken . Uitzonderingen kunnen gemaakt worden voor bijvoorbeeld carnaval en andere evenementen , maar daarvoor moet dan ook een tijdelijk aangepast regelement gemaakt worden .
In alle andere gevallen loop je steeds het risico een GAS-boete op te lopen , ongeacht de weersomstandigheden of wat dan ook .