Ik heb een t-shirt online besteld op fanwear.net. Ik heb nog niks binnen gekregen terwijl het al 4 weken geleden is. Wat kan ik hiertegen doen?

Ik heb ze proberen te bereiken maar enige wat ik krijg te horen is dat ze mij terug zullen bellen, maar dit gebeurt niet. Op de site staat er dat het 7 tot 15 werkdagen kan duren, maar dit is allang geweest... ik heb betaald via Ideal en ook mail gekregen van fanwear.. Wat zijn mijn mogelijkheden om het alsnog op te eisen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (7)

Neem contact op met de consumentenbond.
Hun kunnen je precies uitleggen wat je kan en moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan 4 dingen doen afhankelijk van je doel.

Nakoming eisen, art. 3:296 BW
Dat betekent dat je ze een brief schrijft waarin je ze vraagt om alsnog binnen een redelijke termijn te leveren.

Eigen prestatie opschorten, art. 6:262 BW
Je kan je betaling proberen terug te halen. Neem hiervoor contact op met je bank.

Ontbinding vorderen, art. 6:265 BW
Je maakt hiermee de koop ongedaan. Je schrijft een brief waarin je zegt dat je vanwege de te lange levertijd van de koop afziet en dat ze het geld moeten terug storten.

Schadevergoeding vorderen, art. 6:74 BW
Wanneer het voor jou geen zin meer heeft om het product te ontvangen kan je in sommige gevallen zelf schadevergoeding eisen. Stel dat je het wou geven aan iemand voor zijn verjaardag. En nu heb je extra kosten moeten maken omdat je het niet op tijd had. Dan kan je evt die kosten verhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fanwear.net heeft mijn shirt ook niet geleverd, ik heb het op 10 oktober besteld en zijn reageren niet op mails. Ik heb betaald met creditcard. Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, wij zijn van fanwear.nl en hebben inderdaad de afgelopen week veel mails en tel gehad van klanten van fanwear.net . over het bovenstaande probleem (geen levering)Wij hebben het advies meld het bij de internet politie en bij internetopgelicht.nl om dit te stoppen. Het schaadt ook onze naam als website met fanartikelen, www.fanwear.nl is wel betrouwbaar,eerlijk en bereikbaar.
Wie kan ons het tel nr geven van fanwear.net???
Om dit probleem zo snel mogelijk stop te zetten.
Ik zag vanmorgen een vraag van de site fanwear.nl dat fanwear.net hun een slechte naam bezorgt. Ik kan die vraag ondertussen niet meer terug vinden. Strekking van de gegeven antwoorden was dat de site fanwear.net uit Rusland komt en bij opgelicht.nl (van de TROS) bekend is.
Er is nergens een adres te vinden op de site; de overgang tussen de Engelse en Nederlandse versie is verre van vlekkeloos en er zitten Nederlandse taalfouten in (woorden met een spatie; typisch iets wat uit het Engels is vertaald met een computer: "taal voorkeur" is zonder spatie en "best seller", "uit shirt", "thuis shirt", "uit wedstrijden" etc ook). Lijkt erop dat het is gemaakt op op te lichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pas op met** fanwear.NET ** dit zijn oplichters , wel laten betalen maar niets leveren .
Helaas zijn er meerdere gedupeerden. meld je aan op http://www.eerstehulpbijoplichting.nl voor advies en hulp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi, wij hebben op 13 oktober 2011 ook een shirt en broek besteld. Via ideal gelijk 45 euro overgemaakt en tot op heden ( nu is het 3 november) nog steeds niets ontvangen. 1 keer gemaild en mail terug ontvangen dat we het binnen 10 dagen kunnen verwachten. gisteren nog een mail verstuurd en tot nu toen alleen maar een automatische mail terug ontvangen.
we hebben er geen goed gevoel over!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent niet de enigste! Heb een maand geleden wat besteld en heb het nog steeds niet binnen. Had een mail gestuurd en ze zeiden dat het maximaal nog 9 werkdagen zou duren, maar die zijn allang voorbij en de mail zag er ook niet heel professioneel uit. Heb nog een mail gestuurd dat ik de bestelling wil annuleren, maar daar reageren ze helemaal niet op. Ik weet bijna zeker dat het oplichters zijn, aangezien er in korte tijd steeds meer mensen dezelfde klacht hebben.

Als je rechtsbijstandsverzekering hebt, zou je die kunnen inschakelen.