kan je een boeten krijgen door een aanname?

Mijn neefje heeft 2 boetes binnengekregen omdat hij 2 scooters op zijn naam heeft staan die niet verzekerd zijn. Nu rijd hij hier niet mee en is de boete dus in principe onzin aangezien je een onverzekerde voertuig mag hebben als je er niet mee op de weg rijd.

Klopt de boete of klopt mijn gedachtegang?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij er niet op rijdt moet hij ze zo spoedig mogelijk schorsen. Alleen dan geld de verzekeringsplicht niet voor de kentekenhouder.

Het beste antwoord

Heb een link met uitleg gevonden. Helaas zijn de boetes terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij kan je al een bekeuring krijgen als het voertuig op de openbare weg geparkeerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kenteken van de scooter niet geschorst is, ben je verplicht de scooter te verzekeren. Als je niet met de scooter rijdt, moet je toch verzekeren, of het kenteken schorsen.

De boetes zijn dus terecht.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld niet alleen voor de scooter maar voor elk voertuig met een kenteken (uitgezonderd voertuigen van defensie).
Er is geen definitief bewijs dat hij NIET op die scooters rijdt...

De boete is terecht in mijn optiek