Wat mag een deurwaarder allemaal meenemen?

En mag je dan wel in dat huis blijven..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Een deurwaarder zal niet iets meenemen wat onder de eerste levensbehoefte word verstaan.
Volgens mijn neef die belasting deurwaarder is gaan tegenwoordig veel deurwaarders soepel om met de regels,zo zal niet snel meer de TV,Koelkast en Computer worden meegenomen

Toegevoegd na 9 minuten:
www.geldenrecht.nl/artikel/2009-03-20/deurwaarder-laat-tv-en-koelkast-staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus de TV en de computer zijn eerste levensbehoeften ??? Het moet toch niet gekker worden zeg...... Laten we dan gewoon de HELE inboedel maar een eerste levensbehoefte noemen, kan de deurwaarder mooi weer onverrichterzake naar huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad,tegenwoordig vallen die onder de eerste levensbehoeften.
Er is zelfs in 2009 over in de tweede kamer gesproken!
En de hele inboedel als zodanig bestempelen is wel erg kort door de bocht.
Als er een schilderij van b.v. 5000 Euro aan de muur hangt,of er staat een dikke auto voor de deur dan zijn dat natuurlijk geen eerste levensbehoeften! Lees de link!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een teevee - kan ik nog een beetje in meekomen - en vooral : een computer dan wel ?? In elk buurthuis , bibliotheek of school, gemeentehuis en dergelijke heb je toegang tot computer,s dus er eentje thuis hebben (en al helemaal het nieuwste model laptop) is verre van een eerste levensbehoefte....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ieder ander mag je hier een mening over hebben.
Schuldeisers en deurwaarders hanteren tegenwoordig andere maatstaven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plus van mij.
Wat men er verder ook van vindt, je link spreekt voor zich.

Andere antwoorden (4)

Alles wat woordevol is wat in de buurt komt van de schuld die men heeft.

Toegevoegd na 2 uur:
Waardevol*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles behalve je trouwring en het speelgoed van je kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in principe mogen ze alles meenemen, maar meestal laten ze iets achter waar je mee kan koken, gastel dus, paar pannen paar borden met bestek koelkast en tafel met stoelen, bed en kleding achter. Dat is meestal wat ze achter laten mits het geen koelkast is van 5000 euro bv. Foto's en dat soort dingen zullen ze ook niet meenemen. maar als ze het echt willen blijf je met de basis dingen zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet de deurwaarder een tafel, een stoel en een bed laten staan.