Ja, dat mag

Toegevoegd na 5 minuten:
Op een haan mag je van 15 oktober t/m 31 januari jagen, op een hen van 31/10 t/m 31/12.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vogels in Nederland zijn beschermd en het is verboden om ze te doden. Op dit verbod zijn echter een paar uitzonderingen. Er mag wel gejaagd worden op een beperkt aantal wildsoorten waaronder de fazant en de wilde eend. Maar niet alleen voor de plezierjacht mogen vogels gedood worden; soms is dat ook mogelijk wanneer vogels veel overlast en schade veroorzaken, zoals de grauwe gans in sommige landbouwgebieden. Er wordt dan gesproken van schadebestrijding. Wanneer getracht wordt om de grootte van de populatie terug te dringen spreekt men van populatiebeheer. Voor het doden van vogels geldt een uitgebreid pakket aan regels.

Ik heb een link toegevoegd waarin die regels staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment dat men overlast ondervind van welke diersoort dan ook, wordt er een regel toegepast die toestaat om tot de overlast is verdreven te jagen op wat dan ook. Kijk naar wat er gebeurt in de wereld de jager schiet, ongevraagd.
Live with it.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit nu vier keer gelezen, en ik snap nog steeds niet wat je nou zegt. Vooral dit stuk roept bij mij vraagtekens op:
"Kijk naar wat er gebeurt in de wereld de jager schiet, ongevraagd."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik begrijp dit stukje ook helemaal niet :s hoe onduidelijk kan je zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het recht van de sterkste! Wie is de jager, wie de opgejaagde, natuurlijk mag er op fazanten geschoten worden, immers het is voor degene die het kunnen betalen een delicatesse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Jammer dat fazanten niet kunnen terugschieten...