Een pakketje van mij is onderschept door de douane, ben ik nu geregistreerd?

Het pakketje was vernietigd, na het opnieuw opgestuurd gekregen moest ik een boete betalen van 17 euro en toen kreeg ik hem wel. pakketje kwam uit china of japan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Antwoorden (2)

Een boete je zal invoerbelasting bedoelen. Nee je bent niet geregistreerd als boef.
ronron1212
12 jaar geleden
Als het eerste pakket al vernietigd is mag je daar uit concluderen dat er een misdrijf heeft plaats gevonden, het heeft dan een artikel bevat dat Nederland niet binnen mag.

Jou naam en adres zijn dan inderdaad geregistreerd als mogelijk aflever adres van illegale artikelen.

Dit hoeft voor jou geen consequenties te hebben, jij hoeft namelijk geen weet te hebben van de inhoud van het pakket.

Dat het tweede pakket wel door is gekomen komt vermoedelijk omdat de inhoud van het pakket mogelijk iets anders is geweest, mogelijk heeft er iets niet ingezeten wat in de eerste zending er wel in zat (bijvoorbeeld een geschenk).