is het toegestaan om vruchtensappen met een vliegtuig te vervoeren ?

Toegevoegd na 47 seconden:
naar de verenigde staten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Je mag maximaal 100ml mee nemen, behalve als je het na de bagagecontrole hebt gekocht.

Sinds 6 november 2006 gelden er in de E.U. beperkingen met betrekking tot het meenemen van vloeistoffen in handbagage aan boord van vliegtuigen. Alle vloeistoffen (incl. cremes en foams) die je in je handbagage meeneemt moet je in een doorzichtig hersluitbaar zakje meenemen. Dat zakje mag een inhoud van maximaal 1 liter hebben.
De verpakkingen van de vloeistoffen (incl. cremes en foams) mogen ieder geen grotere inhoud hebben dan 100 ml. Een fles waar 250 ml in past die maar voor een kwart gevuld is mag dus ook niet. Het gaat om de capaciteit per verpakking.
Bij elke veiligheidscontrole dient het doorzichtige hersluitbare zakje met vloeistoffen apart aangeboden te worden op de veiligheidsband. Laat het dus niet in uw tas of trolley zitten. Alles wat je in de tas laat zitten aan vloeistoffen kan in beslag genomen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet het kunnen, lijkt me. Als je het commercieel wil gaan verkopen daar, of grote hoeveelheden moet doen, moet je het natuurlijk wel aangeven en er belasting over betalen.

Andere antwoorden (2)

als je het in je koffer stopt die meegaat in het bagageruim zou het geen probleem moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gaat vliegen heb je te maken met 3 partijen:
- veiligheidscontrole op schiphol
- de luchtvaartmaatschappij
- de douane van het land waar je naar toe gaat.

Controle op Schiphol vindt het goed als het niet meer dan 100 ml is.
De luchtvaartmaatschappij vindt het niet erg omdat sap geen gevaarlijke stof is.
Over de douane in Amerika (mocht je het sap Amerika mee in willen nemen) die kunnen nog wel eens moeilijk doen, maar ik heb gevonden dat het zowaar mag (zie link) als het maar 'commercially canned' is. Dus je mag het niet overgieten in je eigen flesje.
Dus ik weet niet of het sap al verpakt in pakjes van 100 ml of minder? Anders kan het lastig worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ging ervanuit dat je het over je handbagage had. Als je het in je koffer doet, geldt dus de 100 ml regel niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ging ervanuit dat je het over je handbagage had. Als je het in je koffer doet, geldt dus de 100 ml regel niet.