Wat gebeurd er als je een middel vinger naar de politie opsteekt?

Ik Zou graag willen weten wat er gebeurd als je een middel vinger opsteekt naar de politie want dat vraag ik me al heel lang af.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom doen mensen dat eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zwaaien ze terug, doe het maar dan zwaait er wat voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Ed: LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je gewoon proberen. Neem aan dat je in de Randstad woont? Dan is dat waarschijnlijk acceptabel. En mogelijk hebben je ouders er al ervaring mee opgedaan, dus mogelijk kun je het gewoon aan hen vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je een agent ziet, steek dan eens een middelvinger op. Het is niet verboden maar je krijgt er een briefje voor terug en als dank voor het briefje vragen ze een flinke fooi!

Het beste antwoord

Dan zwaaien ze terug, doe het maar, dan zwaait er wat voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grappig

Andere antwoorden (8)

Dan krijg je een boete
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan je daar een bekeuring voor krijgen. Want je ''beledigt'' een ambtenaar in functie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bekeuring wegens belediging van een ambtenaar in functie. Als je nou had gezegd tegen een agent: 'Ik ZOU eigenlijk een middelvinger willen naar u opsteken', dan had hij niks gedaan, omdat dit onder meningsuiting valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal juist. Er zijn al zat mensen veroordeeld omdat ze zeiden "Ik VIND u een klootzak". Vrijheids van meningsuiting mag, maar beledigend mag het niet worden. Overigens denk ik dat je voor " Ik ZOU eigenlijk een middelvinger willen naar u opsteken" alleen maar uitgelachen gaat worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, dit is zo'n borrelpraat. Ook een mening kan beledigend zijn. Aarsvarken: Ik vind jou een vieze t*ringlijder en ben van mening dat ze jouw vieze hondenkop moeten onderpiesen. Wat denk je?Beledigend? Enne, het is als voorbeeld hè? Ik vind je hartstikke aardig hoor. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig maar... :-) Het is ter beoordeling van de agent of dit beledigend is of niet. Je kan altijd in hoger beroep gaan als je oneens bent. Maar goed, beste is gewoon om braaf te zijn. In Amerika kan het je flink duur te komen staan, als je iets als Motherfocker of Son of a Bitch zegt. Grote kans dat je dan direct plat tegen je auto moet gaan staan met je handen op het dak of achter je hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Aardvark:
Zoiets? http://www.youtube.com/watch?v=je126Nf3ZHs
Waarom zou je dit in godsnaam doen? Zijn gewoon mensen die keihard voor hun geld werken, ook een gezin hebben, snachts werken, gevaar lopen etc.. Steek je middelvinger maar op naar mensen die thuis zitten terwijl ze wel kunnen werken. Maar om terug te komen op je vraag; je kunt idd een boete krijgen. Zonde van je geld toch!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minst erge geval een boete, maar er zijn veel steden die een zero-tolerance beleid hanteren. En dossier opmaken richting justitie.

Je wordt gewoon aangehouden, mee in het busje. Is het in de nachtelijke uren mag je een nachtje blijven snurken. Je kan er 6 uur voor vastgehouden worden. Echter de nachtelijke uren tellen (23-09 uur) niet mee.

Dus worst case: Jij steekt jouw middelvinger op naar een agent om 23:00 's avonds, wordt je meegenomen en vanaf 9 uur 's ochtends gaan de 6 uur in.

En de boetes zijn flink. Geweld, beledigingen of bedreigingen richting hulpverleners wordt erg hard aangepakt. Afgelopen jaar met oud en nieuw in de stad waar ik woon was een gozer die het nodig vond om 2 agenten uit te maken voor vieze kk lijders.: Begon zijn nieuwe jaar in de cel en kreeg van justitie een transactie van maar lieft 1200 euro.

En terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En terecht; inderdaad. +
Je kunt ook je pink opsteken ,
kost wel wat maar dan weet je het antwoord .;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk je zelf??
Belediging van een ambtenaar in functie!
Ja duss...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen; probeer het eens. Daarbij bestaat een mogelijkheid tot het krijgen van een bekeuring maar het blijven mensen dus het hoeft niet altijd te gebeuren. Er zijn wat dat betreft te veel variabelen om waarlijk een antwoord te geven, in mijn optiek.

Maar probeer het niet in Leeuwarden, daar krijg je hem waarschijnlijk..