Wat kan ik doen als ik mijn volle spaarkaarten van Albert Heijn en Iens niet kan gebruiken, terwijl de uiterste datum nog niet is verstreken?

Mijn spaarkaarten van de restaurant-actie van Albert Heijn en Iens zijn nog geldig t/m 3 augustus. Maar de restaurants die op de kaart staan zeggen geen beschikbaarheid te hebben. Echter, als je zonder spaarkaart wil reserveren zijn er wel tafels beschikbaar. Wij balen nogal, omdat we nu voor niks die zegeltjes hebben gespaard en geplakt en vervolgens de kaarten niet kunnen inwisselen. En dat terwijl er gewoon overal wel tafels beschikbaar zijn. Kunnen we iets ondernemen?

Toegevoegd na 1 dag:
Ter verduidelijking : Op de spaarkaart staat wel "op basis van beschikbaarheid" maar er zijn dus wel degelijk tafeltjes beschikbaar in het restaurant. De restaurants geven die tafels echter aan volledig betalende gasten. Verder staat er ook op de spaarkaart: "Je kunt reserveren en je volle spaarkaarten inleveren t/m zondag 3 augustus". En dat laatste kan dus niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Schandalig!
Klacht indienen bij de AH servicelijn. Is een gratis nummer. AH is heel erg secuur met klachten van de klant. Ik denk dat je daar het beste geholpen gaat worden. 0800-0305
9 jaar geleden
Heel vervelend dit.. Ik ben dan wel 3 dagen te laat voor je.. Maar een restaurant(ik ben zelf kok) kiest bijvoorbeeld 5 tafels uit, waar de spaarkaarten voor gelden. Dus alleen die 5 tafels vallen onder die "beschikbaarheid".. En als andere mensen deze tafels al hebben gereseveerd t/m 3 augustus. Val je helaas buiten de boot. Klagen zal weinig nut hebben. Klinkt heel hard, maar de AH geeft er niks om dat een paar mensen klagen. Daar maken ze te veel winst om.

Je moet ook na gaan, (als eigenaar) je restaurant vol met gasten die maar 15euro betalen. Of enkele gasten (van 15euro) mislopen, maar andere gasten van 50euro binnen laten.

Ik ben wel van mening dat het wat duidelijker aan had gegeven moeten worden. Zowel bij de supermarkt als bij het restaurant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja aniekske, ik zie zelf ook nooit de logica er van in.. Zoals je al zegt, als het je goed bevalt kom je vaker terug. Maar dat is het hem nou juist.. vaak hebben deze restaurants al veel vaste gasten! En zo'n actie is puur om wat publiciteit te krijgen. Je moet na gaan, dat jij en je 10 vrienden (ik noem maar wat) een slechte ervaring hadden.. Maar 20 andere met hun 200 vrienden een goede ervaring!