Mag een Ver. als de ANWB afspraken maken met een kwikfit om kort. te krijgen op winterbanden voor leden Hoe moet dat met kleine banden bedrijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Er zijn veel verenigingen die op die manier afspraken maken met bedrijven.
Als je lid bent van de ANWB kun je ook met korting eten bij veel restaurants.
Als je lid bent van De ANBO, kun je korting krijgen bij bepaalde ziektekostenverzekeraars. Trouwens ook bij veel patientenverenigingen en een vakbond.
Als je lid bent van een FNV bond kun je ook korting krijgen bij diverse bedrijven, en ga zo maar door.

Toegevoegd na 14 minuten:
Aanvulling op het tweede deel van je vraag:
De ANWB bekijkt dat zakelijk. Het levert hen geld op.
Veel mensen zullen toch naar de kleinere bedrijven blijven gaan omdat ze zich daar prettiger voelen en persoonlijker behandeld worden. Of er een band mee hebben.
Ook kunnen ze goedkoper zijn. Een groot bedrijf (of keten) is niet per definitie goedkoop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De ANWB is geen algemeen nut beogende, sociale instelling, maar een vereniging die in principe/theorie datgene doet wat de leden wensen.
Daarbij laat de ANWB zich ook betalen voor bijvoorbeeld het plaatsen van wegwijzers, bordjes op monumenten, sterren en erkenningen voor degenen die dat wensen.