Wanneer hoef je geen wegenbelasting meer te betalen? Ik vind de regelgeving daarin nogal warrig..

En als ik dan heb geschorst mag dan de auto op mijn eigen oprit staan ..is eigen grond..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Het beste antwoord

Een auto is vrij van motorrijtuigenbelasting als hij ouder is dan 25 jaar, (oldtimer) OF als hij aan zodanige milieu-eisen voldoet dat hij vrijstelling krijgt. Welke auto's dat zijn, vind je in de link.

Een geschorste auto -dus die niet in de eerste twee groepen valt, maar waar (tijdelijk) geen gebruik (meer) van wordt gemaakt, mag op een 'oprit' (buiten op eigen grond) staan, maar dan wel een oprit die niet meteen aansluit op de openbare weg ; dus achter een poort of hekje. (Tyisch Nederlands regeltje).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste heb ik nog nooit gehoord Marleen (achter poort of hekje). Heb je daar een link van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3837612,3837719 Op dit forum wordt er onder andere over gesproken.

Andere antwoorden (1)

Aan je toelichting te zien, gaat het puur om geschorste auto's.

"Tijdens de schorsingsperiode bent u geen motorrijtuigenbelasting verschuldigd.
U mag dan echter niet op de openbare weg komen met uw personenauto. Onder de openbare weg vallen ook:
- paden
- bermen
- zijkanten van wegen
- openbaar toegankelijke parkeerterreinen en parkeergarages"

http://belastingdienst.nl/variabel/motorrijtuigenbelasting/motorrijtuigenbelasting-17.html