Webwinkel stuurt de verkeerde kleuren artikelen. Moet ik nu de retourkosten betalen?

Op internet lopen de meningen nogal uiteen. Waar kan ik vinden wat mijn echte rechten zijn? Op de factuur staat ook duidelijk blauw en rood, terwijl ik groen en paars gekregen heb. Ik mag het wel retour doen, maar dan moet ik het zelf frankeren. Het is wel pakketpost, en ik vindt dat niet eerlijk want het was duidelijk hun fout.

Toegevoegd na 19 uur:
Ik heb foto's gestuurd en een kopie van de factuur, en ik kreeg nu met iemand anders te maken en die zei dat ik het gewoon op hun kosten terug kon sturen. Allemaal bedankt voor de antwoorden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Die kosten zijn voor de verkoper. In boek 7 artikel 21 lid 1 van het burgerlijk wetboek staat dat wanneer een product niet voldoet aan de overeenkomst dat de kosten voor retourneren voor de verkoper zijn. Jij hebt als ontvanger ook verplichtingen. Je moet goed voor het product zorgen, het mag niet kapot gaan, kwijtraken, beschadigen. Goed inpakken dat ding en terug sturen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100