Webwinkel stuurt de verkeerde kleuren artikelen. Moet ik nu de retourkosten betalen?

Op internet lopen de meningen nogal uiteen. Waar kan ik vinden wat mijn echte rechten zijn? Op de factuur staat ook duidelijk blauw en rood, terwijl ik groen en paars gekregen heb. Ik mag het wel retour doen, maar dan moet ik het zelf frankeren. Het is wel pakketpost, en ik vindt dat niet eerlijk want het was duidelijk hun fout.

Toegevoegd na 19 uur:
Ik heb foto's gestuurd en een kopie van de factuur, en ik kreeg nu met iemand anders te maken en die zei dat ik het gewoon op hun kosten terug kon sturen. Allemaal bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Misschien is het een idee om een kopie van de rekening en een foto van de artikelen die je hebt ontvangen te maken en die dan naar de klantenservice te mailen.
Dan kunnen ze met eigen ogen zien dat het hun fout is en wie weet dat ze dan overstag gaan.
Als dat niet helpt kun je altijd nog schermen met je rechtsbijstandverzekering, ook al heb je dat niet. Mij is het op die manier ook weleens gelukt mijn gelijk te halen en te krijgen. En zeggen dat je een heel slecht review over hun gaat schrijven kan misschien ook helpen. Dat laatste natuurlijk alleen als hun site die optie biedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het een fatsoenlijke webwinkel is, dan komen ze je hierin gewoon tegemoet. Ik zou even contact opnemen met de klantenservice en vragen wat je nu moet doen met je verkeerde artikelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Dat heeft ze kennelijk al gedaan: "Ik mag het wel retour doen, maar dan moet ik het zelf frankeren."
Je kan het pakketje op kosten van de leverancier in dit geval dus de webwinkel waar je het artikel hebt gekocht retour zenden.
Vraag er even naar op het postkantoor,voorheen was er een speciaal formulier voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Die kosten zijn voor de verkoper.
In boek 7 artikel 21 lid 1 van het burgerlijk wetboek staat dat wanneer een product niet voldoet aan de overeenkomst dat de kosten voor retourneren voor de verkoper zijn.

Jij hebt als ontvanger ook verplichtingen. Je moet goed voor het product zorgen, het mag niet kapot gaan, kwijtraken, beschadigen. Goed inpakken dat ding en terug sturen.