Mijn buren hebben last van mijn keukenafzuigkap die in hun tuin blaast. ik wil dit verhelpen. Is hier regelgeving over? En hoe pas ik het aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
10.7K

Antwoorden (3)

Nu weet ik niet exact hoe de uitgang van de afzuigkap is gesitueerd.

Deze mag nimmer op het erf van de buren zitten, hij dient gericht te zijn op het eigen terrein.

Een andere mogelijkheid is de uitgang boven het dak van uw perceel uit te laten komen zodat de afgevoerde gassen door de wind meegenomen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een regelgeving maar ik denk dat een betere band met de buren belangrijker is dan je aan die regels afdwingen. Als ze er veel last van hebben verleng die afvoer naar boven, gewoon een bochtje erop en een stuk naar boven verlengen. Wel opletten dat het dan niet weer een slaapkamer inblaast, anders tot boven de dakgoot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is zelfs een keer een hele strijd over geweest bij de rijdende rechter.

Daar kwam toen het pijpje gewoon door de muur (van de uitbouw) in de tuin van de buren uit.

Ze hebben er een mooie show van gemaakt met veel discussie maar het resultaat was wel dat de eigenaar van de afzuiging KANSLOOS was (ondanks allerlei argumenten dat het er al lang zat, of er voor ook al zo was, dat weet ik niet meer precies) en hij moest de pijp verwijderen.

Het is dus zowiezo een goed idee van je om mee te willen werken als je buren ergens last van hebben. Dat is een prima instelling om een goed contact met de buren te hebben (ook als JIJ feitelijk in de recht zou staan)

Maar in dit geval denk ik dat de buren hier OOK nog het recht aan hun kant hebben

Toegevoegd na 2 minuten:
PS Hoe je het moet veranderen is hiervandaan (zonder foto ed) echt niet te zeggen. Ik zou zeggen ga daar over in overleg met je buren, dat geeft ze ook extra het idee dat je echt van goede wil bent. Komen jullie er samen niet uit zou ik toch een vakman in de arm nemen. Beter 1x goed opgelost dan blijven tobben

Toegevoegd na 33 minuten:
Ha ha ik heb zelfs de link gevonden van de uitzending die ik bedoelde, helaas kun je niet naar de uitzending maar wel naar de tekst waar het probleem wordt geschetst
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
dat is wel heel snel die min ZONDER reden..... ik was zelfs mijn PS nog aan het tikken graag hoor ik waarom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die minner zal vast een beter antwoord hebben maar durft zich nog niet zo te profileren. Van mij een plus voor je antwoord.
amigo
12 jaar geleden
aahhhhhh (dank)