hobby materialen invoeren vanuit Thailand, moet ik daarvoor betalen?

Ik ben nu in Thailand en heb een hele leuke winkel gevonden met allerlei hobby materialen. Aangezien deze materialen in Nederland veels te duur zijn zou ik deze graag willen meenemen voor mijn eigen hobby. Nu vraag ik mij af hoeveel kan ik meenemen? Als het aan mij ligt koop ik de hele winkel leeg haha maar ja dat past natuurlijk niet in mijn tas.

Alvast bedankt voor reacties.

ps het betreft hier zakjes kralen, touw, sluitinkjes etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel flink inkopen gedaan hè? Eerst kleding en nu hobby materiaal..

Antwoorden (3)

kijk eens bij www.dewijdewereld.net/reizen/douane-taxfree.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon meenemen,als je in dat land voor 100 euro koopt kun jij dat al niet meer in je koffer houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is afhankelijk van de waarde van de materialen die je invoert.

Het gaat dan niet om de waarde in Nederland maar wat jij er daadwerkelijk voor betaald hebt, je dient bij invoer dan ook de aanschafbewijzen met de prijzen er op te kunnen overleggen.

Wees voorzichtig met in voeren van natuurlijke producten, dit kan afkomstig zijn van beschermde plant- of diersoorten, invoer van die producten is verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je reactie, ik kan het dus het beste in de verpakking laten zitten met prijzen erop en eventuele kassabon. Het gaat hier niet om beschermde artikelen dus dat is geen probleem. Maar moet ik het wel aangeven als ik dit invoer. Denk zelf dat het niet meer dan 150 euro gaat worden haha hier kan je namelijkheel veel voor kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een dergelijk laag totaal bedrag van aankopen is het tax free. Je moet het wel aan de douane melden als je weer in Nederland komt maar je hoeft er geen invoerrechten over te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vlieg aan in dusseldorf en zal via land nederland in komen. Zou ik in dusseldorf hier problemen mee kunnen krijgen of ook neit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt dus op Dusseldorf de EU binnen. Je zult het dan ook kenbaar moeten maken aan de Duitse douane. Problemen voorzie ik niet omdat de taxfree regeling voor de gehele EU geld.