is het echt waar dat slechts een aantal mensen in nederland zwanen legaal mogen eten?

ik heb ooit gehoord dat er nog altijd een niet afgeschafte wet is, die het verbied om zwanen te eten, op de een of andere adellijke familie na. en dat zij dit elk jaar ook echt doen. is dit echt waar, weet iemand van jullie dat of?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Je doelt op het Zwanenbroederschap waar ook leden van het Koninklijk huis in zitten. Daar werd van oudser inderdaad zwaan gegegeten. (zie link)

In Nederland is het geen bedreigde diersoort maar wordt wel beschermd. Ga je iets over de grens, dan liggen ze gewoon in het vriesvak van de supermarkt in Duitsland.