Waar heb ik recht op tijdens het werk?

Ik werk op dinsdag en woensdag van 4 tot 8 uur en op zaterdag van 2 tot 8 uur in een franchise supermarkt.

Doordeweeks hebben we om 6 uur 20 minuten om eten te halen in de winkel en te pauzeren, op zaterdag hebben we 2x 20 minuten. De maaltijden worden niet betaald.
Mag dit volgens de wet?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik wil toch nog even terugkomen op dit onderwerp. Ik heb namelijk een tijdje bij een andere supermarkt gewerkt, waar ik om 8 uur 's ochtends begon tot 5 's middags. Ik had daar namelijk om 10 uur een kwartier pauze, daarna van 12 tot 1 een lunchpauze, een uur dus, en om 4 uur weer een kwartier. Dat verschilt dan toch wel extreem veel, of niet?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik wil toch nog even terugkomen op dit onderwerp. Ik heb namelijk een tijdje bij een andere supermarkt gewerkt, waar ik om 8 uur 's ochtends begon tot 5 's middags. Ik had daar namelijk om 10 uur een kwartier pauze, daarna van 12 tot 1 een lunchpauze, een uur dus, en om 4 uur weer een kwartier. Dat verschilt dan toch wel extreem veel, of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Ja hoor, je hebt zelfs meer pauze dan wat in de wet als minimum telt. Eten moet je bij (bijna) elke werk gever zelf betalen, je kan ook gewoon iets van thuis meenemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee heb je geen recht op. Moeten jullie tegelijk pauze nemen?
Een werkgever is ook niet verplicht om een magnetron neer te zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je werkt maar 4 uurtjes je kan ervoor of erna thuis warm eten toch.doet mijn zoon ook,die doet ongeveer hetzelfde
Een werkgever is verplicht je pauze te geven en jouw werk gever is ruim met pauzes, maar hoe en wat jij eet daar heeft hij geen verplichtingen voor
Ja hoor, dat mag. Dan moet je gewoon je eigen boterhammetje meenemen, of zelf iets te eten kopen. Ik heb m'n hele leven gewerkt en elke dat ging ik naar m'n werk met een gevuld broodtrommeltje.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik weet haast wel zeker dat je dat uurtje tussen de middag dus niet krijgt uitbetaald. Als je dan rekent: van 8.00 u - 12.00 u = 4 uur en 's middags van 13.00 u - 17.00 u. = 4 uur. Dan kom je totaal aan 8 uur toe en dat is een normale werkdag. De kwartiertjes pauze 's-morgens en 's-middags worden dan bij je werktijd gerekend. Blijft ook staan dat je zelf je eten moet meenemen of kopen voor je middagpauze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zoals ik het zo hoor heb je redelijk veel pauze. Ik ken de CAO van de supermarkt niet maar ik werk in de zorg en daar hebben we geen eens recht op 15 min. pauze bij een 4 uurs dienst. En wat betreft de maaltijden die niet worden vergoed, lijkt mij logisch je kan zelf eten meebrengen.