waarom is dierenmishandeling strafbaar? en welke straf krijg je dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je je nou serieus of waarom dierenmishandeling strafbaar is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet weet waarom dierenmishandeling verboden is moet je eens hulp gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aparte vraag zeg

Antwoorden (2)

Dierenmishandeling is strafbaar omdat ook dieren pijn kunnen lijden.
De straffen verschillen erg, van boetes & inbeslagname's van de beesten tot celstraffen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het opzettelijk en wederrechtijk doden, beschadigen, onbruikbaar of weg maken van een dier is strafbaar gesteld in artikel 350 lid 2 van het wetboek van strafrecht, en wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of een geldboete van de vierde categorie ( max. 18.500 euro) Het opzettelijk benadelen van de gezondheid van een dier is strafbaar in de artikelen 36 en 37 van de gezondheid en welzijnswet voor dieren. De reden? Dieren hebben ook rechten, en zijn afhankelijk van ons, de mens. Ze hebben het recht op een goede behandeling.