Mag je logo gebruiken van een merk (bijv. Apple of HP) voor je computerwinkel?

Voor een nieuwe te openen zaak wil ik een lichtbalk plaatsen aan de buitenkant met HP logo en ook nog Apple logo. Kan ik dit vrijuit gebruiken? Moet het aan bepaalde voorwaarden voldoen? (bijv. met een rondje R er bij, 'registred trademark) of mag ik het bij voorbaat al niet gebruiken? Ik wil geen 'official reseller' worden (te veel voorwaarden) maar wel aan iedereen laten zien dat ik die merken verkoop.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
ronron1212
8 jaar geleden
Het zijn merk logo's dus je moet toestemming hebben of officieel verkoper van de producten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Logo's officieel gebruiken kan alleen maar met toestemming. En helaas dat lukt je niet voor Apple. Je mag geen Apple producten verkopen.

Antwoorden (2)

nee het mag wettelijk gezien niet tenzij je toestemming hebt van Apple
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad mag dit niet zonder toestemming van de rechthebbende/eigenaar van het logo. Naast het merkenrecht is hier in ieder geval het auteursrecht van belang. Dus: toestemming vragen aan HP en Apple. Zeker niet stiekem doen, want dat kan het betalen van een fikse schadevergoeding opleveren.