Wat mag ik doen met andermans fiets op mijn terrein?

Ik woon naast een café waar in het weekend geregeld mensen komen, toch staat er bij ons voor huis een bord met "hier geen fietsen plaatsten aub", toch krijgen mensen het voor elkaar om dat niet te lezen. De fietsen staan voor een stuk (50 tot 80%) of helemaal op mijn terrein. Wat mag met die fietsen doen zodat ze leren dat ze hun fiets er niet neer zetten?
Eigenaar weet ervan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Amadea
7 jaar geleden
Kun je er niet gewoon een hek of muur plaatsen, zodat duidelijk te zien is dat het andermans grondgebied betreft?
TurfGraver
7 jaar geleden
Je mag niks met de fietsen doen.
Alsnze OP jou terrein staan mag je ze verwijderen.
teusvh
7 jaar geleden
Zodra ze er staan hang je een bord op met de tekst "Stal hier uw fiets voor € 25,-- per avond!" En knoop een stevige ketting om de fietsen, zodat ze toch echt eerst betalen moeten. Je kunt het bord er ook eerder neerztten natuurlijk, maar dan komt er geen hond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een + voor teusvh. Deze oplossing is de beste. De eerste avond houd je hier genoeg geld aan over om de kettingen van terug te betalen en de 2e avond doen ze het niet meer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die van teusvh is wel een goeie! Ik vind trouwens dat die eigenaar van het café er wat aan moet doen. Het zijn zijn klanten notabene.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een muur is geen optie want mijn huis staat schuin op mn grondgebied waardoor je een kleind driehoekje hebt dat beklinkerd is en overloopt in stoep van de gemeente Een bord plaatsen is wel leuk, zou ik toch zo €25 euro per fiets zn goede €350 er aan over houden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een muur is zeker geen optie. Men gaat toch geen muur bouwen om fietsen buiten je erfgrens te houden. Een bordje: hier geplaatste fietsen worden verwijderd.

Antwoorden (1)

Zelf mag je niets doen aangezien je dan strafbaar bent
als je aan andermans spullen zit
je kan de politie bellen om dit op te lossen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, diegene is dan helemaal niet 'strafbaar'. Tenminste, ik ga ervan uit dat vraagsteller de fietsen niet vernielt of achterover drukt, want dat mag inderdaad niet.
Maar je mag niet zomaar je spullen op iemands particulier terrein zetten; de eigenaar mag dat dan gewoon verwijderen.