Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het meest gekste dier dat je in nederland als huisdier mag hebben ? In Amerika mag je bijvoorbeeld tijgers hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

De sugar glider :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij je een dierentuin hebt mag je geen tijger houden nee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een erkende dierentuin, wel te verstaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop dat dit gewoon een vraag is, en niet de bedoeling is dat je een apart huisdier neemt? Dit zijn vaak exotische dieren die niet in nederland thuis horen en al zeker niet in gevangschap. ZO ZIELIG!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, dus dan geef je zo'n dier niet genoeg vrijheid, want je kunt een tijger niet bieden wat zo'n beest in het wild heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België zijn sugargliders als huisdier verboden...
Mits je de juiste papieren hebt, is het legaal om een stinkdier als huisdier te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het behoorlijk vreemd dat je mieren kan houden als huisdier. Minstens zo spectaculair als een tijger ;)

In België bestaat er een lijst met dieren die je in België mag houden zonder vergunning. Je vroeg weliswaar voor Nederland, maar mocht je nu heel graag een Aziatische waterbuffel willen hebben en het zou in Nederland niet mogen, dan kan je nog altijd uitwijken naar België.

In Nederland bestaat zo'n lijst niet. Voor vragen over het wel of niet mogen houden van exotische dieren kunt u terecht bij de Algemene Inspectiedienst (AID) van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Zij hebben een speciale groendesk voor dit soort vragen. Het e-mail adres is: AID-groendesk@minlnv.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken iemand die heeft slangen en heeft ook tijdelijk 2 kleine krokodillen gehad .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kende iemand die een serval thuis had zitten. Grappige diertjes, maar niet vergeten het blijven grote katten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel hele mooie katten :)
De Main Coon kat is de grootste huiskat die we hier hebben. Een prachtige enorm formaat kat met pluimpjes aan de oren én een lieve kat.
Niet het gekste huisdier maar misschien een mooie vervanger voor een tijger?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik een Noorse boskat nemen. Klein tikkie kleiner dan een coon, maar wat pittiger karakter.
Kristal
12 jaar geleden
ja, maar jij bent bevooroordeeld ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt hoor. Ken coons ook wel :) Vind 't ook hele mooie dieren. Alleen te lief voor iets tijgerachtigs.
Er zijn dieren die niet voorkomen op de lijst van verboden dieren, en die je als "huisdier" mag houden.
Maar kijk uit: wilde dieren blijven wilde dieren en zullen nooit tam worden.
Zo mag je een wasbeer, neusbeer, kleine aap, Degoe of eekhoorn houden. Als ze ouder worden zijn ze niet meer leuk en aaibaar.

Mij lijkt toch een aapje te gek............

http://www.aap.nl/apekoppen/geen-huisdier/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding