Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Zelfs als je ze met winst verkoopt, is het toegestaan. Zelfde geldt voor boeken, videobanden, CD's etc.

Je hebt, toen je de DVD kocht, het schijfje èn het recht gekocht, om er alles mee te doen wat jij wilt. Als je de DVD verkoopt, dan verkoop je gewoon dat recht, en maak je zelf geen gebruik meer van dat recht.

Wat niet is toegestaan, is het verkopen van kopieën.

Kijk eens in de kringloopwinkel. Daar staan bakken vol met DVD's en videobanden. Als dat verboden zou zijn, dan zou dat direct aangepakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt ik weet voldoende en zal dit topic sluiten super bedankt
Antoni
3 jaar geleden
Nee, je mag niet alleen geen kopieën verkopen, je mag als gewone gebruiker zo'n DVD ook niet laten zien aan grote groepen mensen zoals bijvoorbeeld een vereniging of een schoolklas kinderen. DVD's zijn over het algemeen bedoeld voor huiselijk gebruik, dus binnen bijvoorbeeld één gezin.

Andere antwoorden (2)

Zolang ze niet 'van de vrachtwagen zijn gevallen' ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk mag ze je verkopen ik zou juist on orginele dvd's niet verkopen alleen de dvd's moeten het natuurlijk nog wel doen. succes!