Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je iemand die je heeft opgelicht met ongeldige concertkaarten aangeven bij de politie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
668

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja natuurlijk. Ik zou bijna zeggen: Die moet je aangeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk! Voordat er meer mensen gedupeerd worden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oplichterij is strafbaar.
Dus aangeven bij de politie.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je echt opgelicht bent moet je natuurlijk aangifte doen.
Als je echter kaartjes die normaal zeg maar 100 euro gekocht hebt voor 25 euro kon je op je klompen aanvoelen dat het niet in de haak was en zal de politie minder moeite doen om de oplichter op te sporen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk mag dit, echter proberen ze bij zo`n relatief klein vergrijp je hier al snel van af te praten indien je live bij ze aanklopt. Echt zonde van de tijd. Je beland echt onder de stapel.

Beter is het om de desbetreffende persoon op sites als bijvoorbeeld internetoplichting.nl boevenvangen.nl te melden.

Hier help je in iedergeval de gemeenschap mee.
Bovendien houden politie dit soort site`s ook in de gaten.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte doen helpt altijd, want stel dat meer mensen deze "verkoper" erbij lappen: dan hebben ze een mooie zaak.
Frimu2
12 jaar geleden
Ik heb wel eens aangifte gedaan voor vandalisme aan mijn wagen, terwijl de dader al gepakt was. Nooit meer wat van gehoord. zelf schade betaald. Was dus achteraf zonde van mijn tijd.
Frimu2
12 jaar geleden
Ook wel eens getracht aangifte/melding te doen over zwendel, Hier werden zelfs kopieen van politie id Engeland gebruikt om als geloofwaardige verkoper over te komen.(Had kopieeen bij me) Hoewel deze papieren wellicht van een Engelse collega ontvreemd waren konden/wilde ze er niets mee. PS ze hadden wel een week later tijd om te bellen of mijn vriendin haar remlicht al had laten maken!
Tuurlijk mag dit! Is het toevallig via Marktplaats gedaan?
Ik heb dan een handige link voor je waar alles in staat om het te voorkomen (waar je nu weinig aan hebt) én om er alles aan te doen om je geld terug te krijgen en de oplichter zwart te maken:
http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/78086-opgelicht-via-marktplaats.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding