Ik heb een boete gekregen en daarin staat een typfout (straatnaamverkeerd) overtreding; reed een 1 richtingsweg in

Kan ik nog tegen in gaan omdat ze een typfout hebben gemaakt en die straat zodanig dus niet bestaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je zult gewoon moeten betalen. Hier kom je niet onderuit!

Antwoorden (3)

Nee, dit soort vormfouten worden niet meer gebruikt om een boete ongeldig te maken. En trouwens, je hebt toch die overtreding gemaakt? Gewoon betalen dus.... Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als een grote crimineel een typfout hebt kom die ermee weg raar is dat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn gedacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kom je er ook niet mee weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Nee, mulderfeit. Typefouten mogen ze gewoon aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veelvoorkomende lichte verkeersovertredingen vallen sinds 1992 onder de Wet Mulder. Dit betekent onder dat de beschikking (btete) waarbij een sanctie wordt opgelegd, het vermoeden heft van rechtmatigheid. Dat betekent dat jij moet bewijzen dat die beschikking niet deugt. Alleen beweren dat de gedraging niet heeft plaatsgevonden, is niet genoeg. De betrokkene moet een begin van bewijs aandragen. Kijkdat in de boete een typefout staat betekent niet dat je de overtreding niet hebt gemaakt. Hierbij ga ik er vanuit dat hier een kleine typefout is gemaakt waar wel uit af te leiden is welke straatnaam wordt bedoelt. Kijk als er een compleet andere straat zou zijn ingevuld wellicht zelfs in een andere stad en jij zou kunnen bewijzen dat die auto daar nooit in die andere straat/stad is geweest heb je wellicht enig kans van slagen in een bezwaarprocedure bij de rechter. Let wel: de Wet Mulder betekent dat je eerst de boete "onder protest" moet betalen of je er nu mee eens bent of niet . De reden van de Wet Mulder is eenvoudig voor deze tijd werd massaal bezwaar gemaakt om de betaling van boete uit te stellen en in de hoop dat er iets tijdens het proces niet goed goed ging of wellicht delen van het dossier kwijt raakten. Het zorgde voor een overbelasting van het strafrecht. Er is dus een duidelijk verschil tussen het strafrecht en kleine verkeersovertredingen (Wet Mulder). Bij het normale strafrecht ben je geacht onschuldig te zijn tenzij anders wordt bewezen, maar bij kleine overtredingen (Wet Mulder) ben je geacht schuldig te zijn tenzij jijzelf kunt bewijzen of aannemelijk kunt maken dat je onschuldig bent.