In de game Guitar Hero: Warriors of Rock komt na het einde als je een nummer gespeeld hebt het Coca Cola vluchtig in beeld, mag dit wel?

Sluikreclame?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Sluikreclame is verboden, brand placement niet. In dit geval betaalt Coca-Cola om zijn product in de game, een commercieel product, te laten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Inderdaad... Overigens wordt het, althans in de gaming wereld, meestal 'product placement' genoemd bij mijn weten.

Andere antwoorden (1)

Dit is geen sluikreclame.
Sluikreclame is op de Nederlandse radio en televisie verboden. Op de commerciële zenders wordt regelmatig reclame gemaakt voor producten. Men drinkt bijv Cola, of eet een Mars, duidelijk in beeld. Dit heet brand placement. Dit mag, als er maar voor wordt betaald. Ook zie je vaak: dit programma wordt gesponsord door ........
De sponsor betaalt daar dik voor.
Jouw game wordt ook gesponsord om hem betaalbaar te houden: door Coca Cola. En d de COla komt even in beeld. Dit mag dus.