Doen politieagenten altijd hun auto op slot?

Als politieagenten twee mensen dichtbij de auto aanhouden en ze stappen uit, gaan de deuren dan automatisch op slot/doen ze de deur op slot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Amadea
12 jaar geleden
't Is toch niet slim om ermee weg te rijden, want zo'n auto is nogal herkenbaar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi wel een vreselijk bruikbare vraag, als ze een bekende aanhouden kun je zelf achter het stuur kruipen en ze enorm in verwarring achter laten.....

Antwoorden (5)

nee, heb zelfs al eens gezien dat ze de auto aanlieten en 10 meter verderop stonden... (was bij een aanrijding, de agenten stonden daar maar wat en het busje stond midden op de weg met draaiende motor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een duimpje naar beneden? vast van een agent.. volgende keer als ik het zie parkeer ik persoonlijk wel zodat ze verder kunnen gaan het "helpen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de motor uit zet met de zwaailichten aan is de accu zo leeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er stonden geen zwaalichten niks aan..
De gewone dienstauto's die je ziet rijden, de opvallende politieauto's zijn niets anders dan de auto die jij bij de dealer kan kopen. Er zitten geen bijzondere gadgets aanvast, behoudens als je de apparatuur als gadget wilt zien. Enige wat aangepast is aan de auto zelf, is dat de voorportieren voorzien zijn van een kogelwerende plaat. Dus niet de ramen, maar puur het deur gedeelte.

Om de deuren op slot te doen, moeten ze net als iedereen toch echt even op het knopje van de sleutel drukken. Ze gaan dus niet automatisch op slot.

Tja, of ze hem op slot doen als ze iemand oppakken die 2 meter van de auto afstaat, dat ligt aan het automatisme van de bestuurder denk ik. Net zoiets als iemand de een pakketje ophaalt, de een doet hem op slot, de ander niet.

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarnaast, als ze de auto ter beveiliging/alarmering bij bv een file of verkeersongeluk neerzetten met de zwaailampen aan, dan zal de auto zeker niet afgesloten worden. Want de motor zal moeten blijven draaien omdat je anders in no-time de accu leegtrekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ze hebben folie!!!! Leuk spul http://youtu.be/h3mj8hQMdDM T hele filmpje gaat erover (10 min+ ) Maar bij 8 min gaat ie de politie auto showen, erg leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey dank je wel voor de link! Interessante info!
Nee, ze doen hem niet op slot maar halen de sleutel in de meeste gevallen wel uit het contact. Het op slot doen van de auto tijdens dienst is alleen lastig. Ze zijn vaak met zijn tweeen en als ze telkens de auto op slot doen wordt het voor 1 agent lastig om iets uit de auto te halen als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij in de buurt laten ze de auto aan staan. Wat welke gek gaat er nou een politie auto stelenXD en in elke politieauto zit een Trackersysteem en op de computer op het bureau volgen ze de auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens is er voor steeds meer dienstauto's een knopje ingebouwd waarmee de motor blijft draaien zonder de sleutel in het slot. Raak je een pedaal aan dan slaat hij alsnog af.