Mag je je bril ophouden bij een foto op je scooter rijbewijs.

Ik moest een foto laten maken waarop die man zij dat ik me bril af moest doen waarop ik weer zij kan ik hem niet ophouden. Het mocht omdat ik een redelijk klein montuur heb maar ik mocht ook me bril op voor me ID word deze foto nu gewijgerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Dit is onderdeel van de officiële acceptatiecriteria voor pasfoto's:

7. Bril
Acceptatiecriteria

Ogen volledig zichtbaar
Volledig doorschijnende glazen
Geen verstorende reflectie door de bril
Geen schaduw
Toelichting
Bij het dragen van een bril moeten de ogen volledig zichtbaar zijn op de foto. Dat wil zeggen dat het montuur en/of de glazen, de ogen op geen enkele wijze mogen afdekken. Reflectie in de brillenglazen of op het montuur moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Is het niet mogelijk om verstorende reflectie te voorkomen, dan moet de bril worden afgezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een pasfoto kan geweigerd worden als de bril teveel van het gezicht bedekt of bijvoorbeeld door weerspiegeling de ogen enigszins bedekken.
Het hangt van de beoordeling van de ambtenaar af of een foto met bril geaccepteerd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was laatst met een vriend mee, en hij heeft altijd zo'n moderne ''geek'' bril op (zie foto). Hij moest hem af doen omdat het montuur (de zwarte randen) stukjes van zijn wenkbrauw bedekten. Die mevrouw aan de balie begon meteen een verhaaltje van hoe belangrijk zelfs het kleinste stukje detail van je gezicht moest zijn.

Dus als jij je bril mag ophouden, is dat ook wel een gelukje, want volgens die mevrouw is het kleinste detail belangrijk. De kans is dus volgens mij best groot dat hij geweigerd word. Het is en blijft JOU identiteit. Maar jij hebt waarschijnlijk een kleinere.. Dus ik twijfel. Licht waarschijnlijk het meest aan de mevrouw van de Balie. Die beslist.

Bron: Ik en de ''Mevrouw van de gemeente die pasfoto's bekijkt'' (baliemevrouw).