Gelaserd.. Kan ik nu een punt van mijn rijbewijs verliezen?

Ik heb met de motor over de 30km te hard gereden en ben toen gelaserd. Nu heb ik een brief thuis gehad van het CJIB waarin staat, natuurlijk de overtreding en dat het bedrag wordt bepaald door de off v. jus, ook zat er een brief bij waarin gevraagd wordt wie er op dat moment reed. Kan ik als ik deze brief eerlijk invul, een punt verliezen van mijn rijbewijs?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, je verliest een punt. Niet dat ik het wil aanmoedigen, maar je hoeft niets toe te geven. De bewijslast ligt bij het Openbaar Ministerie om te bewijzen wie de bestuurder was. Als jij toegeeft, krijg jij de boete. Als je volhoudt dat jij niet weet wie het is of wie het zou kunnen zijn, kun je geen boete krijgen. Als ze vragen: 'Ja, maar wie bestuurt de motor dan?', kun je duidelijk maken dat de onderzoeksplicht bij hen ligt, niet bij jou. Toegevoegd na 1 minuut: Vanuit de bron: De verkeersdelicten die zorgen voor een punt aftrek zijn de volgende: nummer 4: Overschrijdingen van de maximumsnelheid. Als je op een autosnelweg de maximumsnelheid overschrijdt met meer dan 40 km/uur en op andere wegen met meer dan 30 km/uur.

ja als je eerlijk antwoord geeft op de brief verlies je een punt. Als je geen antwoord geeft kan het CJIB of het OM niet bewijzen dat jij reed. Maar wat de consequenties zijn van het niet invullen weet ik niet. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100