Kan ik van een afgekeurde auto die een paar maanden niet gebruikt wordt de wegenbelasting stopzetten?

Mijn auto is vorige week APK-afgekeurd en nu mag ik er niet meer mee rijden op de openbare weg. Een vriend van mij wil hem over een paar maanden wel overkopen, om dan de mankementen zelf te repareren en weer mee te rijden. Kan ik nu zolang de auto bij mij op het terrein staat gewoon de wegenbelasting stopzetten? Dat hij die dan weer aanvraagt als hij er weer mee de weg op wil? En moet ik dan gewoon met mijn kentekenbewijs naar zo'n postkantoor waar je normaal ook heen moet als je een auto koopt of verkoopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja dat kan, dan moet je hem schorsen, dat kan online bij www.rdw.nl Let op gelijk doen, en geen dag wachten, anders krijg je direct een bekeuring van ong 120 euro!

Toegevoegd na 1 dag:
Toevoeging: Belangrijk!
Je mail-de nog: vorige reactie heeft een aanvulling nodig: namelijk: Het is of schorsen, of verzekering en belasting betalen en apk goed gekeurd zijn. Dus als je aan een van deze 3 voorwaarden niet voldoet, moet je schorsen, of verkopen. En let op, doe dit vanaf de eerste dag! De belastingdienst geeft geautomatiseerd een bekeuring, je hoeft niet eens geflitst, of langs een camera gereden te zijn. En geloof met als dit wel gebeurd moet je dokken!

Toegevoegd na 1 dag:
En van Mokeummer: >> Met als toevoeging dat hij dan niet op de openbare weg mag staan als je hem schorst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een + met als toevoeging dat hij dan niet op de openbare weg mag staan als je hem schorst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Thx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is of schorsen, of verzekering en belasting betalen, hoe het zit met een afkeurring geval, moet ik ff opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mail-de nog: vorige reactie heeft een aanvulling nodig: namelijk: Het is of schorsen, of verzekering en belasting betalen en apk goed gekeurd zijn. Dus als je aan een van deze 3 voorwaarden niet voldoet, moet je schorsen, of verkopen. En let op, doe dit vanaf de eerste dag! De belastingdienst geeft geautomatiseerd een bekeuring, je hoeft niet eens geflitst, of langs een camera gereden te zijn. En geloof met als dit wel gebeurd moet je dokken!